Givet förespråkar man det man själv har och alla andra har helt fel

hehe nää alla åsikter om vad som är bäst är ju ifrån sina egna förväntningar/önskemål osv ... Själv är jag en förespråkare av truetrack ...Som jag fattar det så är Eaton Tillverkaren och modellen Detroit truetrack. Det finns även Detroit E-Locker, Detroit Locker osv ... Så för mig fungerar truetracken bäst då jag använder min bil dagligen och vill ha bättre 4x4 hela tiden ... Som tidigare nämnt så fungerar truetracken enl. Om vi förutsätter att kardanen snurrar så kommer det hjul som har mest moment/fäste att få lika stor effekt ... alltså om vänster bak har 80% fäste så kommer den få 80% av effekten ... har båda hjulen lika fäste så får dom 50% var ... fördelen med att det då inte är en locker är att hjulen kan snurra olika fort men får lika mycket effekt, hur dom har löst det får man nog klura på ett tag

Så om du sätter dig i en bil med truetrack diffar i axlarna så kommer du inte märka ett skit ... utan du kommer bara ha mycket bättre fäste ... det jag nu märkte på väg hem från verkstan ( monterade i fram diffen ) är att bilen går mycket mer dit jag vill... gasar men lite mer så svänger bilen in hårdare i kurvorna så bilen understyr mycket mindre ( halt underlag ) å gasade jag fullt så släpper det lite lagomt bak å man kan drifta ur kurvorna lite

Men men bara vad jag tycker

// Mvh