VIKTIG INFORMATION - SLRK kommer den 6-7:e Juni 2017 flytta detta forum till en ny plats. Som medlem i SLRK kommer du få mer information om detta via epost. Externa besökare kommer att hitta mer information på vår hemsida www.slrk.se.

Hunt for loch ness monster 2013

Här kan du diskutera och läsa om expeditioner och långresor med Land Rover tema runt om i Europa och vida världen

Hunt for loch ness monster 2013

Inläggav lowang » 13 03 22 20:09

Ingen expedition av rang men jag och min familj tänkte dra till Skottland i början av maj.
Efter att barnen avhandlat en flock Scooby-doo filmer och avsnitt, det senaste handlade om loch ness monstret, har vi beslutat att ta saken i egna händer och ta upp jakten.

Först tänkte vi köra till esbjerg och ta färjan till Harwich och sen plöja upp till Scotland.
Blir bara borta en vecka mest för att barnen är små (2,3 och 4 år) men känner ändå för en liten roadtrip :)
Ville mest höra om lite tips och erfarenheter och framför allt ställen och miljöer man helst vill uppleva.
Naturupplevelser då helst men alla tips är välkomna :)
lowang

SLRK Medlemsnr: 5028
Riktigt namn: JohanMelén

Re: Hunt for loch ness monster 2013

Inläggav #618 Klas » 13 03 22 21:55

Coolt, :D
#618 Klas

If something should move but doesent-use WD40.
If something shouldent move but does-use Duct tape.
(discussion with LR engineer in Ethiopa) sandlover.org
Användarvisningsbild
#618 Klas

SLRK Medlemsnr: 618
Riktigt namn: Klas Åberg

Inläggav Wingren » 13 03 23 15:26

Litta avundsjuk , har själv kört ett antal hundra mil i uk,Ireland OCH,Skottland senast i sommras ,tyvärr aldrig i egen bil , utan i små hyrickebilar.
Just i skottland ska ni se till att ha skyddsnät med vääääldigt små maskor till vagnar odyl.
Landskapsdjuret heter på svenska KNOTT , hedarna , byarna , tom. skottarna ! :smt006 (hello Tony) är fantastiskt gästfria , redan i nö. England ska ni njuta av landskapet , har varit i Edinburgh,kinross (bara en vik ifrån edinburgh) fort william , ett friluftscentrum med en massa goa utebutiker, hamnade vid ett tillfälle långt norrut i Durham , där utspelas Skottlands nordligaste Highland games , råkade komma förbi och in på vad som utgavs för skottlands äldsta destilleri Glen Turret , god wirre.
På östkusten ligger Aberdeen , en riktig sjöindustristad , många fartyg stävar ut i Nordsjön därifrån.
Skulle kunna skriva en hel resebok ,men åk och NJUT , kommer så fort jag kan att ta sönerna och ev. Bössan och åka till öarna igen :D
Förresten , missa inte YORK i England , en stooor fin minster ,kyrka , daffodilarna växer längs stadsmuren och bidrar till en avslappnad promenad, Borde också köra inom New Castle , om inget annat för att sänka en "dog" (new castle brown ale, finfint.
Wingren

Inläggav Wingren » 13 03 23 15:39

Vet inte vad det är för priser i Maj , men totalt lär det gå lös på 6-8000 att ta med bilen från Hbg-dk-UK , var nog därför vialdrig åkte egen bil , samt att barnens mor inte ville åka båt :wink:
Wingren

Inläggav Teedee » 13 07 09 09:58

Stirling! Missa inte Stirling! Vägen från Oban till Fort William är helt otrolig, den får man heller inte missa! Jag var upp till Isle of Skye också, men det var mest slöseri med tid om man inte vill uppleva väldigt smala landsvägar med otroligt skarpa krön (jag stod faktiskt upp när jag åkte över krönen i S80:n jag vid tillfället körde för att få någon sikt över vad som händer).
Användarvisningsbild
Teedee

SLRK Medlemsnr: 5076
Riktigt namn: Daniel Elvingsson

Återvänd till Expeditioner och långresor i världen