VIKTIG INFORMATION - SLRK kommer den 6-7:e Juni 2017 flytta detta forum till en ny plats. Som medlem i SLRK kommer du få mer information om detta via epost. Externa besökare kommer att hitta mer information på vår hemsida www.slrk.se.

Öppen gruppresa Ukraina 2016

Här kan du diskutera och läsa om expeditioner och långresor med Land Rover tema runt om i Europa och vida världen

Inläggav Magnus S » 16 01 05 17:25

Någon som är sugen på Ukraina...?

Min kontakt på min Land Roververkstad i Polen organiserar off roadkörningar i det som han klassar som den främsta i Europa. Bara för LR... Jag funderar att åka, vore kul om vi blev ett gäng. Observera att datumen ännu är preliminära, jag ska försöka spika dem så fort som möjligt.

Skriv upp dina frågor här i tråden så tar jag dem med min kontakt, Tomek.
-—----------------------------

We start from Gdansk - 25.05 morning about 10.00 (you can use Stena Line ferry, they deparatures about 7.30 - 8.00 to Gdynia)
26th we will meet with all participants in Ustrzyki Dolne about 10.00, and we go to border. There we need 2 - 3 hours. Interesting survival in Schengen time :) and we will have ca. 100 km special Ukrainian road to first camp.
27th we start with six - seven days beautiful off road trip. The best in Europe, believe me.
Last day we go together to the border and to Poland for last night in Polish mountains village.
If you want you can stay in PL in Bieszczady or we can go together to Gdansk.
4th of June afternoon we will be in Gdansk and you can take the ferry.

Cost:
- fuel Gdansk - Ustrzyki - ca. 300 PLN
- fuel on the Ukraina - ca. 350 PLN
- fuel back to Poland - ca. 300 PLN
- entry fee - 1 500 PLN/1 car (tracks, maps, help at border, mechanical help, language help, night in Polish village, last “gala” dinner, T-shirts)
- beer on the Ukraina - it depends of capacity of crew member
- food on the Ukraina - ca. 500 PLN for two people
Total - 2 500 - 3 000 PLN for one car, two people. Accommodation in tents and last night in Ukraine in cheap motel with sauna. Ukraina is cheaper than Poland.

I think you don’t need visa for Ukraine but you need to check in Sweden.
You need only passport, car documents and green card which you can buy on the border (40 PLN).

I think best solution is max. 20 cars but can be 30 cars. Important thing - all move in two, four car teams. Not all together.

The level of the off road depends of weather. If there is strong rain in mountains is dangerous and slippery, then we are changing the way. I have many, many solutions. I will drive by motorbike.

It is possible to have a roof tent but better solution is normal tent and not too heavy the roof.

All tracks are for car with good tires and good driver, not with ADHD :) Best solution is one winch for two cars and obligatory is front diff guard and steering rod guard.

——------------------

Lämna gärna ett svar här om ni är intresserade och hur många ni är i bilen.
Användarvisningsbild
Magnus S

SLRK Medlemsnr: 5018
Riktigt namn: Magnus Sollenberg

Inläggav Magnus S » 16 01 05 18:06

Kan tillägga att Polackerna åker dit hela tiden och det är en mycket lugn del av Ukraina som inte på något sätt berörs av oroligheterna i andra regioner:

UD skriver såhär:
"Ändrad avrådan 4 juni 2015: omfattar ej längre regionen Charkiv.

Med anledning av säkerhetsläget avråder Utrikesdepartementet tills vidare från alla resor till halvön Krim samt regionerna Donetsk och Luhansk"

Skulle det ändå vara så att Ukraina är en dålig idé så åker vi självklart inte dit. Vi kan hålla oss till Polen eller liknande.
Användarvisningsbild
Magnus S

Re: Öppen gruppresa Ukraina 2016

Inläggav CarlJohan » 16 01 05 19:42

Detta är en sk*tkul idé. Jag ska göra mitt bästa för att kunna följa med.
Inte så ofta man får den här möjligheten, och att det ligger så bra till i tid också... :D

(Appropå ditt andra inlägg Magnus, så tror jag att det är vettigt att tänka på så mycket som möjligt. Då kan man göra vettiga val.
"Om man inte har förberett sig, är man inte förberedd")
110 Defender G4 SW Puma -08. HCJ 139. Challenge mode...
100 Discovery II -02 V8 SFF 616. Hustruns...
80 Series I -51 BTA 286. Legend...
Desert Wolf Lynx -02 TFU 043 Safari mode...

Land Rovers only do important things...

- Ordförande SLRK -

Kontakt?
Testa 08/5800 3602...eller
sms 0765/27 36 02
ordforande@slrk.org
Användarvisningsbild
CarlJohan
Styrelsen

SLRK Medlemsnr: 3603
Riktigt namn: Carl-Johan Amilon

Inläggav marenen » 16 01 06 10:41

Jag kan rekommendera Ukraina, skulle utan tvekan åka dit i dagsläget.
ca 100mil till Ukraina från Skåne så det är inte långt bort.
Tänk på att ni måste kunna ställa om era CB radio från "EU" till "PL" då man har andra frekvenser på kanalerna i Polen.
Detta går på många dok inte de som är mest basic.

Lite inspirationsbilder från är jag var där.
http://www.swes.se/2012/09/ukraina-tour-2012/

Mitt råd är ÅK!
SWES-38
Swedish Expedition Society
http://www.swes.se
http://www.expeditions.se
Användarvisningsbild
marenen

SLRK Medlemsnr: 4856
Riktigt namn: Martin Karlsson

Inläggav Magnus S » 16 01 11 21:35

Lite mer info, mitt förslag är att vi inte flyttar datumen utan utgår från att vi kommer till Polen den 25e och korsar gränsen till Ukraina den 26e.

Vilka är intresserade?

- we want to start from Gdansk 25th May about 16.00 - 17.00 but ferry from Nynashamn deparatures in Gdansk 24 or 26th May about 12.00
Let me know when you want start from Gdansk - 25th or 26th? I can change the date.
You can use Stena Line ferry and we can meet in Gdynia 25th about 10.00. You can drive to South of Poland, sleep and wait for me 26th.

- main meeting is 26th or 27th (if I change start date from Gdansk) 12.00 in USTRZYKI DOLNE it is 10 km from PL-UKR border
We need to cross the border together, exchange the money, buy insurance etc. I will help you.
26th afternoon we will have first camping at Ukraina, in mountain. First stage - 100 km from border, main road (National road) but you need three hour for this. You will know best road in the world :)

- 27th morning we will discuss about the road for these day. Need to see how will be wheather etc.
- 28, 29, 30, 31th and 01 June - same situation. I have many off road light and heavy tracks and every day we will decide how and where we are going.
- 02nd June is last day on Ukraina, we will go to the border and we will sleep in Poland (Ustrzyki)
- 03rd June morning we will start to Gdansk. You can stay in Ustrzyki or go with us together.
Ustrzyki is capitol of “Bieszczady” - nice mountains but off-road there is prohibited.

About accomodation in Poland - we will sleep in cheap village house with very good food, regional food.
In Ukraina - we will sleep in tents and two, maybe three nights we can use very cheap camping houses, with bath and with sauna. There is very good regional food.
But you can sleep in your tents on this area.
Shops with food on ukrainian moutains are like the eighteen century in Sweden :)
Same situation with hotels, restaurant etc but it will be seven days on another planet…
Beer and regional (home made) vodka is best on the best :)

Now, let me know when you want to deparature in Gdansk/Gdynia - we will decide when we will start from Gdansk and when we will meet in Ustrzyki.
25th or 26th?
Användarvisningsbild
Magnus S

Inläggav Magnus S » 16 04 21 11:03

På grund av sjukdom så kommer jag inte längre engagera mig i denna resa. Ni som fortsättningsvis är intresserade kan kontakta Tomek direkt via hans mail: tomek@4land.pl
Användarvisningsbild
Magnus S

Inläggav #5161 » 16 04 21 18:54

Tråkigt att läsa att du är sjuk.! :-( Hoppas du kryar på dig snart!

Skickat från min SM-P605 via Tapatalk
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Användarvisningsbild

SLRK Medlemsnr: 5161
Riktigt namn: Thomas Mårtensson

Inläggav Magnus S » 16 04 21 20:00

Tack!
Jag är sjukskriven ett par veckor till och väntar på en remiss vidare så får jag se vad som händer, någon liten resa blir det nog för min del men inte lika hard core.
Användarvisningsbild
Magnus S

Återvänd till Expeditioner och långresor i världen