VIKTIG INFORMATION - SLRK kommer den 6-7:e Juni 2017 flytta detta forum till en ny plats. Som medlem i SLRK kommer du få mer information om detta via epost. Externa besökare kommer att hitta mer information på vår hemsida www.slrk.se.

Kluriga säkringar och fel på bakljusen

Kluriga säkringar och fel på bakljusen

Inläggav Edfors » 07 07 27 23:31

På svensksålda Freelanders sitter det en eftermonterad ljusautomatik, sitter bakom elcentralen vid förarens fotutrymme. Kolla dessa säkringar ifall du får konstiga fel på lysena.

Citat från gamla forumen:

pertielman skrev:

Författare Kluriga säkringar
pertielman

Från: Linköping
Postad: 2003-09-03 14:53
--------------------------------------------------------------------------------
Jag fick i helgen problem när jag skulle byta en trasig glödlampa på slävagnen jag hyrt. Efter att ha klantat mig genom att inte stänga av tändningen på bilen innan jag bytte lampan lyckades jag
åstadkomma kortslutning och positionsljusen bak på både bil och släp slutade att fungera. Efter att enligt instruktionsboken kollat alla säkringar och glödlampor kunde jag ändå inte hitta något som var trasigt.

På måndag morgon tog jag kontakt med bilfirman som tipsade mig och säkringsdosan för ljusautomatiken som är placerad till vänster ovanför brompedalen (automat), och mycket riktigt var en av säkringarna där trasig......dessa säkringar hittar jag ingen information om i instruktionsboken........

Ett tips ifall någon annan råkar ut för samma sak!

Hej

Föräldrarnas Freelander 1,8 - 00 har bakljus vid påslagen tändning, vid knappvridning till lyse men ej när motorn startat - framljuset fungerar.

Vad kan vara orsaken? alla tips och ideer emottages tacksamt...

--------------
#1725 Fredrik Olén

Här en bild för att underlätta lokaliseringen:

Bild
·Never stop discovering, go above and beyond·
Användarvisningsbild
Edfors

Ort: På väg med LR mellan Uppland, Sörmland & Nedre Norrlands distrikt
SLRK Medlemsnr: 3165
Riktigt namn: Patrik Edfors

Återvänd till Freelander