VIKTIG INFORMATION - SLRK kommer den 6-7:e Juni 2017 flytta detta forum till en ny plats. Som medlem i SLRK kommer du få mer information om detta via epost. Externa besökare kommer att hitta mer information på vår hemsida www.slrk.se.

På allmän begäran - Greenlaning-turen från årsmötet!

På allmän begäran - Greenlaning-turen från årsmötet!

Inläggav Emmerdale » 16 08 10 19:37

Greenlaning-turen på och kring Söderåsen under årsmötet var en väldigt uppskattad tur, vilket en till Skåne nedflyttad Närking (och en Stockholmare) arrangerade... Jag lät turen kallas "Skåne high 'n' low", något som jag tyckte kanske skulle locka folk att se att Skåne är så mycket mer än bara slättland.

Torsdagens tur lockade hela 36st Landys och på fredagen var det 31st som styrde sin nos mot dom högsta höjderna i Skåne. Båda turerna förflöt fantastiskt fint utan malörer och med mycket nöjda deltagare - vilket naturligtvis var väldigt glädjande. I efterhand har vi förstått att många av de Skånska deltagarna (som i stor del även var funktionärer och inte kunde delta i turen) fått höra så mycket gott om turen så det uppkommit önskemål om att få reda på sträckningen och även den guidade delen. Eftersom jag inte är den som lämnar saker och ting till slumpen hade jag självklart redan i förhand ritat ner en karta över sträckningen (till de deltagare som saknade radio) och även en vägbeskrivning med lite stöd för sevärdheter (till mig själv).

Av någon outgrundlig anledning så går det inte att ladda upp enkla PDF-filer här på forumet (kasst gränssnitt... :evil: ), så - PM'a om ni önskar ha karta och noter över turen - och går det inte heller att PM'a eller skicka mess här- maila - det brukar ju funka... fmk1712@live.com
Så ser jag till att både karta, noter och även den lockande affischen mailas till er!

Det uppkom även önskemål om att köra turen i sin helhet under någon av våra lokala träffar här nere, så vem vet - det kanske blir av inom en överskådlig framtid!

I övrigt - tack alla för en underbar träff!!!

Hugs/Emmerdale
—•—•—•—•—•—•—•—•—•—•—•—•—

Land Rover Defender 90" CSW 2005 "Mr Grey"
En å annan ickebil (Rav4 och Peugeot 308) om det nu är viktigt
Kymco MXU500 IRS med snöplog...
Ingen cykel. Tack och lov.
Användarvisningsbild
Emmerdale

SLRK Medlemsnr: 4920
Riktigt namn: Fredrik Kortsson

Re: På allmän begäran - Greenlaning-turen från årsmötet!

Inläggav Edfors » 16 08 10 20:27

Förslag: Skicka det till RoverLand så kan alla medlemmar ta del av detta!
·Never stop discovering, go above and beyond·
Användarvisningsbild
Edfors

Ort: På väg med LR mellan Uppland, Sörmland & Nedre Norrlands distrikt
SLRK Medlemsnr: 3165
Riktigt namn: Patrik Edfors

Re: På allmän begäran - Greenlaning-turen från årsmötet!

Inläggav Emmerdale » 16 08 10 20:37

Har en egen artikel kring det på gång! :-)
—•—•—•—•—•—•—•—•—•—•—•—•—

Land Rover Defender 90" CSW 2005 "Mr Grey"
En å annan ickebil (Rav4 och Peugeot 308) om det nu är viktigt
Kymco MXU500 IRS med snöplog...
Ingen cykel. Tack och lov.
Användarvisningsbild
Emmerdale

SLRK Medlemsnr: 4920
Riktigt namn: Fredrik Kortsson

Återvänd till Distrikt Skåne