VIKTIG INFORMATION - SLRK kommer den 6-7:e Juni 2017 flytta detta forum till en ny plats. Som medlem i SLRK kommer du få mer information om detta via epost. Externa besökare kommer att hitta mer information på vår hemsida www.slrk.se.

sällskap Polen - Ukraina - Rumänien - Bulgarien - Serbien -

Här kan du diskutera och läsa om expeditioner och långresor med Land Rover tema runt om i Europa och vida världen

sällskap Polen - Ukraina - Rumänien - Bulgarien - Serbien -

Inläggav Kristensen » 14 03 09 14:48

Polen - Ukraina - Rumänien - Bulgarien - Serbien - Ungern - Slovakien - Tjeckien - Tyskland

I sommar har vi tänkt ta vår första långa bilsemester, Det blir jag, sambon och vår som som kommer va 2,5år.
sambon är inte särskillt kulturelt intresserad och gillar inte vin elller öl men vi letar efter någon som tänkte en liknande resa som vi kan göra lite sällskap med.

Vi tänkte ta färjan från Karlskrona 21:59 till polen den 27/6,

1 dagen efter kör vi till warzawa och tar en titt på staden. Vi planerar att bo på camping i utkanten av staden.
2 kör vi till södra polen eller slovakien
3 kör vi in i rumänien
I rumänien vill jag se: drakulas slott, både det riktiga och turistslottet, Apuseni nationalpark, köra på transulvania vägen?, en isgrotta med en frusen skö i botten, bukarest
När vi tröttnat på rumänien kör vi till bulgarien för lite sol och bad några dagar så sambon får sin del av semestern
När vi lagom brända och upplösta av saltvattnet åker vidare till serbien bara för att se lite av landet,
Nästa anhalt blir ungern
sedan slovakien

sedan Tjeckien för att spendera en dag i prag, en på zoo och en med en gammal arbetskamrat som flyttat ner,
näst sista dagen kör vi till berlin och besöker KaDeWe för att va hemma igen senast den 17/7.

det viktiga är att hon får sol och bad och jag får köra på fina vägar

Jag behöver lite tips på platser att besöka under redan som kan passa både mig som gillar natur och bilkörning samt min sambo och son som gillar sol och bad
Kristensen

Återvänd till Expeditioner och långresor i världen