Tror inte det fanns så mycket ställen där. Vi åkte dit för att det enligt min Lonely planet skulle finnas en ``summer ski school´´ Visade sig vara en gammal flyttbar lift som inte använts på flera år. Vi fick gå uppför berget, men det var helt ok åkning. Vi åkte från sydvästra delen av ön och i stort sett snett över. Kommer tyvärr inte ihåg några namn. Kollade på en karta nu och det ser ut som det bara går två vägar i närheten av Selfoss och Hella uppåt. På slutet var man tvungen att korsa ett vattendrag. Det varierade tydligen ganska mycket i djup pga smältvattnet. Vi valde att ställa bilen och hitta ett ställe där vi kunde vada, för att vandra sista biten. När vi skulle med färjan hem såg vi en Landcruiser som fick truckas ombord. Den visade sig tillhöra två Tyska herrar som valt att korsa vattendraget med sprucket motorblock som följd. Då var man ganska glad att man fegade ur. Dock träffade vi ju som sagt ett par med Defender när vi väl kom fram. Tyskarna kanske bara valt fel bil helt enkelt

Är på jobbet nu, men kan kolla mer när jag kommer hem. Kanske kan fixa ett par bilder oxå. Fan va avis jag blir. Kommer bli grymt för er. Försök tajma en helg i Reykjavik. Precis så schysst nattliv som alla säger. Ganska dyrt boende, men kolla efter privata B&B`s. Vi bodde i en helt inredd källare till ok pris. Om man nu vill slippa taktält el dyl för ett par dar. Blir det färja från Bergen? Vi stannade två dar på Färöarna på hemvägen. Också väldigt fint, men inte supermycket att göra.