Johan Keller heter jag och är ny sedan ett dygn på detta forum. Jag delar samma intresse som er här på forumet, att vara ute och åka med 4x4 fordon i skog och mark, enda skillnaden är att jag inte har samma bilmärke som er. Jag är medlem sedan starten i Sandvikens Jeepklubb, som grundades sommaren 2008. Syftet med klubben vara att komma i kontakt med andra pesoner som hade ett intresse av att köra lätt offroad utan att vara ensam. Standard till lätt modifierade bilar av alla märken var helt ok. Vi är nu 8 st medlemar men har ett problem! När vi körde igång detta brann alla för körningarna och vi var ute på trevliga äventyr som alltid slutade med korvgrillning och gemenskap. Men för ett halvår sedan började det att dala och sedan i somras är det ingen aktivitet alls. Kvar med brinnande intresse är vi 2-3 st. Med detta som facit tänkte vi kolla upp om det fanns andra klubbar i regionen som har samma problem, altså brist på aktivitet och angagemang. Med tanke på aktiviteten på ert forum verkar det som ni lider av liknande ebb i er klubb (Gävle, sandviken, Hofors) så varför gör vi inte saken enkel och samåker? Visst vi kör inte med samma bilmärke men vad har det för betydelse egentligen

Ni kanske är några och vi är några och helt plötsligt kanske vi får igång något roligt. Vi ligger troligtvis på samma nivå när det gäller körning som er. Spår, dåliga skogsvägar, leriga slingor, gärna lite upp och ner samt teknikkörning. Eller varför inte en liten björnsafari?
Fundera och återkom så kanske vi kan hitta på något