VIKTIG INFORMATION - SLRK kommer den 6-7:e Juni 2017 flytta detta forum till en ny plats. Som medlem i SLRK kommer du få mer information om detta via epost. Externa besökare kommer att hitta mer information på vår hemsida www.slrk.se.

Abenteuer och Allrad i Bad Kissingen, Tyskland 15-18 Juni

Information om träffar som inte anordnas av SLRK, ej diskussioner om distriktens träffar.

Abenteuer och Allrad i Bad Kissingen, Tyskland 15-18 Juni

Inläggav #1482 Tobias » 17 04 24 09:29

Abenteuer & Allrad är enligt egen utsago den största off-roadmässan i världen. Mest fokus på overland och äventyr.

https://www.abenteuer-allrad.de/?lang=en

Vi var några stycken som åkte för första gången förra året och det gav mersmak. "Campingen" var största behållningen. Väldigt enkel standard, med bajamajor och dusch i container, men vilken stämning och vilka bilar! Det måste ha varit mer än 2000, kanske 10000 bilar och den ena häftigare än den andra.

Vi tänker åka igen, jag siktar på att komma ner redan på onsdagskvällen för att knipa en bra plats. Det vore roligt om fler hakade på så vi kunde bygga upp en liten SLRK-camp tillsammans!

Tobias

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
#1482 Tobias
 
Inlägg: 357
Blev medlem: 07 08 12 20:26
Ort: Gnesta
SLRK Medlemsnr: 1482
Riktigt namn: Tobias Björklind

Re: Abenteuer och Allrad i Bad Kissingen, Tyskland 15-18 Jun

Inläggav Klas » 17 04 28 09:48

Vi var en grupp från SWES som var nere förra sommaren och det var en fantastisk upplevelse. själva mässan har massor av utrustning för exp. men allt var ganska dyrt utom sandstegar.
Campingplatsen var det som var roligast. Aldrig trodde jag att jag skulle få se så många lika varianter och lösningar på hur en exp. bil ska vara utrustad. Många dyra lösningar men roligaste varen liten Fiat med taktält dubbelt så stort som bilen. När jag åker ner nästa gång kommer jag nog inte lämna campingplatsen.
Kom tidigt på onsdags morgon när campingen öppnar för att få en bra plats, vill ni stå i en grupp är onsdag ett måste.
SWES -27
Klas
 
Inlägg: 37
Blev medlem: 07 08 30 20:44
Ort: Klintehamn
SLRK Medlemsnr: 3813
Riktigt namn: KKlaslas Boethius

Re: Abenteuer och Allrad i Bad Kissingen, Tyskland 15-18 Jun

Inläggav Jan U » 17 05 21 16:17

Vi är några från Skåne och Halland som planerar att åka ner.
Vi kör nog vid 07.00 på onsdagen från Malmö med husvagnar.
Defender 90 300tdi -96
Jurgens xplorer -00
jan.unden@telia.com
0707-485299

Var dej själv. Alla andra är redan upptagna.
Användarvisningsbild
Jan U
Styrelsen
 
Inlägg: 871
Blev medlem: 08 06 24 16:46
Ort: Malmö SKÅNE
SLRK Medlemsnr: 4074
Riktigt namn: Jan Undén


Återvänd till Övriga träffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron